25.3.13

Bir Evsize Sualler

Yıllar önce saçı sakalı birbirine karışmış bir evsize para kazanmak ister misin dedim ve onu alıp sahneye çıkardım. Yıkanmasına imkan sağlayıp kıyafetlerini çıkartıp yapay kostümler verdim. Seyircilere de durumu olduğu gibi anlattım sokakta yaşadığını ve yiyecek parası bile olmadığını belki kazanırsa biraz içki içmek isteyeceğini... Ona istedikleri soruları sorabileceklerini söyledim. Bir oyun sandılar. Adama neşeyle sorular yağdırmaya başladılar o da içtenlikle cevap veriyordu.
- En son ne zaman yıkandın?
- 1 ay kadar önce havalar sıcakken dereye girmiştim.
(kahkahalar)
- Bu hale nasıl düştün?
- Kendimi bildim bileli buradayım.
- Ne zamandır kendini biliyorsun?
- İçmeye başladığımdan beri.
- Ne zamandır içmeye başladın?
- Sakallarım çıkmıyordu henüz...
- Neden çalışmıyorsun?
- İstedim, çok yere gittim, almadılar.
- Ne yer ne içersin nasıl geçinirsin?
Sessizlik. Çok güzel rol yaptığını düşünen bazı seyirciler her soruya her cevaba gülüyorlardı. Kimiyse onu ters köşeye düşürmek için saçma sapan sorular soruyordu. Adamı çileden çıkarmaya çalışanlar başarısız oluyordu, bizimki çok sabırlıydı. Oyunu ben bitirdim. Seyirciler onun foyasını açığa çıkaramadıkları için hırslı ayrıldılar salondan. Oyundan sonra paraları eline sayarken nasıldı dedim devam etmek istiyor musun? Bu da sual mi? Tabi ki dedi. Sokakta her gün başına gelen sorgulamalardan para kazanmanın şaşkınlığı üstündeydi. Bir Evsize Sualler isimli oyunumuz 2009'dan beri Tiyatro Bahçesi'nde sahnelenmektedir. Bekleriz...

Hiç yorum yok: